Past projects, future possibilities!
Elk project koester ik met trots, omdat het de kwaliteit weerspiegelt waar ik voor sta. Het geeft jou een duidelijk beeld van hoe ik waarde kan toevoegen aan onze toekomstige samenwerkingen.
Backstage coördinator
Klant: Soul15
Concept: Ondersteuning bij de (pre-)productie en coördinatie van event entertainment voor Global Journey en het festival van Tomorrowland.
Dankzij Soul15 kreeg ik de kans om mee de magie van Tomorrowland tot leven te brengen.
In de voorbereidingsfase ondersteunde ik de prodcutie van de Global Journey Party Train, onder meer door het finaliseren van administratieve taken.
Bij de aankomst van bijna 9.000 internationale gasten, die van Amsterdam naar Antwerpen reisden, begeleidde ik het team dat instond voor een warm, energiek en vlot onthaal.
Tijdens het festival zelf was ik als Backstage Manager verantwoordelijk voor de begeleiding van meer dan 100 performers. Van het opstellen en bewaken van strakke tijdschema’s tot het verzekeren van een vlotte doorstroming achter de schermen: alles draaide om precisie en teamwork.
Galabal R.A.H.C.
Klant: Royal Antwerp Hockey Club
Concept: Jaarlijks galabal voor leden, vrienden en familie.
Als vrijwilliger organiseerde ik 7 jaar op rij het Galabal van mijn hockeyclub R.A.H.C.
Een uniek concept waarvan de opbrengst volledig naar de jeugdwerking van de club gaat. Met een beperkt budget, een uitgebreid voorstel van verschillende sponsorformules en een prachtige tombala uitreiking zetten we ieder jaar een prachtige editie neer.
Elk jaar probeerde we de lat hoger te leggen zonder het budget uit het oog te verliezen.
Zo vond de laatste editie plaats te BMW Cenrauto Wijnegem met 650 aanwezigen voor het diner en later op de avond liep het aantal op naar ±1000 gasten voor het avondfeest.
Dreamville market
Klant: Carrefour
Concept: Als partner van Tomorrowland wilde Carrefour een feestelijke supermarkt neerzetten op de grootste camping van België: “Dreamville”
Twee jaar op rij heb ik als projectmanager voor CityCubes een succesvolle pop-up supermarkt gerealiseerd, in samenwerking met Carrefour, op Dreamville tijdens Tomorrowland.
Een van de grootste uitdagingen was de wensen van beide partijen respecteren; hoewel de klant koning is, brengt een partnership beperkingen met zich mee op het gebied van merkvisibiliteit. Toch slaagden we erin om een supermarkt te creëren waarin de merkidentiteiten van Carrefour en Tomorrowland naadloos samensmolten.
Het blijft indrukwekkend om te zien hoe een stuk weiland wordt omgetoverd tot een volledig functionerende supermarkt met bakkerij, backstagefaciliteiten en een uitgebreide opslagruimte incl. drie koelcontainers. Na afloop keert het terrein weer terug naar zijn oorspronkelijke staat.
Dit project is een uitstekend voorbeeld van een productie die van A tot Z perfect georganiseerd is, zodat alle partners, leveranciers en medewerkers perfect op elkaar zijn afgestemd en er een groot succes van maken.
5 Years Hello bank!
Klant: Hello bank!
Concept: Een personeelsfeest om het vijfjarig bestaan te vieren met unieke belevingen die staan voor de innovatie en vooruitgang waar Hello bank! voor staat.
De recent nieuwe eventlocatie Docks Bruxsel vormde de perfecte locatie voor het personeelsfeest van Hello bank!, ter ere van hun vijfjarig bestaan. De locatie werd opgedeeld in verschillende zones om zo alle wensen van de klant te kunnen waarmaken.
Het evenement, dat volledig in het teken stond van innovatie en toekomstgericht denken, werd tot in de kleinste details verzorgd. Bij aankomst werden de gasten verwelkomd door Pepper, 's werelds eerste persoonlijke robot met emoties, die normaal bankklanten assisteert tijdens het wachten. Daarna werden ze verder geholpen door een team in op maat gemaakte outfits met een subtiele futuristische hint.
De gasten ontvingen een geprinte cocktail in de “food zone", de eerste van vier speciaal ingerichte zones. In de "fashion zone" werden vooruitstrevende modetrends gepresenteerd, terwijl de "Hello crowd zone" de kans gaf aan innovatieve start-ups (ondersteund door Hello bank!) om hun vooruitstrevende producten te tonen. In de "game zone" konden de gasten de nieuwste technologische spellen ontdekken.
Na een korte presentatie van Lieve De Mol (Hoofd van Hello bank!) en Michael Anseeuw (Algemeen Directeur) vormde een spectaculaire lasershow de perfecte overgang naar de muzikale act Goose. Het feest barstte los en ging tot in de vroege uurtjes door met DJ Dimitri Wouters achter de draaitafels.
Imagocampagne
Klant: Lidl Belgium
Concept: Een tijdelijke zwangerschapsvervanging binnen het team Brand & Media van 3 maanden.
Een van mijn accounts bij CityCubes was Lidl. Toen mijn tijd bij CityCubes eindigde, deed zich onverwachts een unieke kans voor. Lidl had dringend vervanging nodig voor een zwangerschapsverlof, omdat de collega eerder dan verwacht moest uitvallen door complicaties.
Dankzij mijn directe beschikbaarheid, mijn uitgebreide kennis van het merk en mijn goede contacten met het Brand & Media-team, bleek dit de perfecte match.
Voor de eerste keer bevond ik me aan de andere kant van brand activations, wat een interessante uitdaging vormde. Ik moest me snel inwerken in nieuwe projecten, waarbij flexibiliteit en aanpassingsvermogen essentieel waren. Ik leerde de vaste huisstijl, de verschillende leveranciers en partners kennen. Ik maakte kennis met de verschillende leveranciers en partners die hielpen de projecten in goede banen te leiden en paste de vaste huisstijl nauwkeurig toe om de rapportering correct en professioneel te verzorgen.
Een van de belangrijkste projecten waar ik aan werkte, was Lidl's nieuwe imagocampagne, ontwikkeld door BBDO. Het thema "Lekker eten brengt echt iedereen samen" werd tot leven gebracht met klassieke sprookjeshelden die voor de gelegenheid aan tafel gingen met hun vijand. Zo delen de drie kleine biggetjes hun koude pastasalade met de grote boze wolf, en nodigde Sneeuwwitje de boze heks uit voor een portie tomaat-garnaal. Sneeuwwitje en de heks hadden zelfs zo’n goede band, dat ze een Instagram-account startten waarop we hun avonturen gedurende de campagne konden volgen.
Aangezien het creatieve voorstel net was goedgekeurd, kreeg ik de kans om het hele uitwerkingsproces van de campagne te begeleiden. Dankzij het vertrouwen van het team, was het geweldig om na enkele intensieve productieweken het eindresultaat te zien op diverse kanalen, zoals tv, radio, billboards en online.
Zo’n tijdelijke opdracht smaakte naar meer en leidde naar een nieuwe tijdelijke uitdaging bij DPG Media als Campagne Manager voor Goed Gevoel, zoals te zien in mijn werkervaring.
Winter in Antwerpen
Klant: Stad Antwerpen
Concept: Een magisch winterdorp creëren in het historisch centrum van Antwerpen met verschillende belevingen.
Winter in Antwerpen is veel meer dan alleen een kerstmarkt. Het omvat ook alle kerstverlichting, de ijspiste, het reuzerad, de winterbars, het JOE Christmas House, de nieuwjaarsdrink en verschillende animaties.
Gezien de omvang van dit project werden verschillende onderdelen verdeeld binnen het team. Tijdens twee edities was ik verantwoordelijk voor de kerstmarkt, de animatie, de nieuwjaarstraktatie en het JOE Christmas House.
De voorbereidingen aan de kerstmarkt starten al in de zomer wanneer standhouders zich inschrijven. Een zorgvuldig selectieproces zorgt voor een gevarieerd en kwalitatief aanbod op de kertsmarkt. Met meer dan 70 standhouders verspreid over verschillende pleinen is een gestructureerd overzicht cruciaal voor het succes van de kerstmarkt.
Voor de animatie werkten we samen met lokale creatieve partners, wat bezoekers een unieke ervaring biedt. Een wens kon worden opgehangen in de kerstboom op de Grote Markt en regelmatig kon je genieten van een live koor aan de Kathedraal.
De grote sfeermaker van Winter in Antwerpen was gegarandeerd het JOE Christmas House. Deze samenwerking zorgde elke vrijdag voor livemuziek van verschillende artiesten. Als eerste aanspreekpunt was ik verantwoordelijk voor de opbouw, de optredens en de afbouw.
Winter in Antwerpen eindigt jaarlijks met een traditionele nieuwjaarstraktatie. Alle Antwerpenaren ontvangen een zakje met jetons waarmee ze een drankje of hapje kunnen kopen bij de cateringchalets.
Warmathon
Klant: Hello bank!
Concept: Een verwarmende activatie zowel statisch als mobiel op alle 6 Warmathon locaties.
Als projectmanager bij CityCubes was ik drie jaar op rij verantwoordelijk voor de volledige uitwerking van de brandactivation voor Hello bank! tijdens de Warmathon. Als jaarlijkse hoofdsponsor was het cruciaal dat Hello bank! op een opvallende en memorabele manier aanwezig was.
Tijdens de meest recente editie (2020) pakten we groots uit met een stand waar bezoekers een Hello bank! kerstmuts konden laten borduren. Een blanco exemplaar kon je bemachtigen op het parcours waar ze vanuit een mobiele stand werden uitgedeeld. Tijdens het lopen zorgde de Hello bank! lichtjestunnel voor extra spectakel.
Opnieuw waren de populaire nekwarmers van de partij. Kreeg je het hier nog niet warm genoeg van, dan kon je knuffelen met onze zoetzachte mascotte of een marshmallows roosteren boven het vuur.
In een eerdere editie lag de focus meer op de technologische kant van Hello bank! met een unieke activatie genaamd ‘Thermies’, afgeleid van thermische selfie. Bezoekers konden op de stand een thermische selfie maken dankzij een speciale warmtecamera, die hun temperatuur toonde op het vlamvormig scherm. Voor elke gedeelde ‘Thermie’ op sociale media doneerde Hello bank! een extra euro aan de goede doelen van de Warmathon.
Het eerste jaar speelden we in op contentcreatie. Bezoekers poseerden achter een levensgroot ijsblok, waardoor het leek alsof ze ingevroren waren. In ruil voor een online foto kregen ze een Hello bank! nekwarmer. Dit zorgde ervoor dat lopers letterlijk en figuurlijk rondliepen met de warmte van Hello bank!, wat zorgde voor maximale zichtbaarheid en betrokkenheid.


















































